Procedura reklamacyjna

Niniejsza Procedura reklamacyjna ma zastosowanie do zawierania wszystkich umów kupna pomiędzy Fruitisimo Sp. z o.o., nr identyfikacyjny: 523 702 148 („Sprzedawca”) a klientem końcowym – konsumentem („Kupujący”) zawieranych w dowolnym sklepie Sprzedawcy („Sieć sprzedaży FRUITISIMO”) i stanowi integralną część każdej umowy kupna zawartej między Sprzedawcą a Kupującym na nowe towary („Umowa kupna”), chyba że strony wyraźnie uzgodniły inne regulacje.


Procedura reklamacyjna reguluje warunki, na jakich Kupujący może skorzystać z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady (zwanych dalej „reklamacją”) w sieci sprzedaży FRUITISIMO, celem niniejszej procedury reklamacyjnej jest również ustalenie procedury szybkiego i prawidłowego rozpatrywania reklamacji oraz wzajemnych praw i obowiązków Sprzedającego i Kupującego w zakresie stosowania odpowiedzialności za wady produktów i usług oraz gwarancji jakości na podstawie odpowiednich przepisów § 2079 i nast. ustawy nr 89/2012 Dz.

1. Postanowienia ogólne

1.1 Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego za to, że towary sprzedawane w sieci sprzedaży FRUITISIMO w momencie ich otrzymania przez Kupującego są wolne od wad, tj. są zgodne z Umową kupna i mają cechy jakościowe i użytkowe opisane przez Sprzedającego, producenta lub dostawcę Sprzedającego lub oczekiwane na podstawie ich reklamy lub informacji podanych na opakowaniu towarów lub w ich instrukcjach,lub, w stosownych przypadkach, cechy jakościowe i użytkowe zwyczajowe dla danego towaru, tak aby spełniał on wymogi przepisów prawa, był w odpowiedniej ilości, miarce lub wadze i odpowiadał celowi, dla którego sieć sprzedaży FRUITISIMO podaje przeznaczenie towaru lub dla którego towar jest zwykle używany.

1.3 Reklamacje dotyczące smaku, składu, uszkodzeń lub niekompletności towarów lub innych parametrów towarów wykrywalnych podczas kontroli zewnętrznej muszą być składane przez Kupującego niezwłocznie po ich wykryciu, najpóźniej w momencie odbioru towarów. Późniejsze reklamacje nie będą uwzględniane.

1.2 Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za braki spowodowane niewłaściwym składem towaru wyprodukowanego lub zmodyfikowanego na życzenie Kupującego. Fakt, że towar został wyprodukowany lub zmodyfikowany zgodnie z wymaganiami Kupującego jest potwierdzany przez Kupującego poprzez fizyczny odbiór zamówionego towaru.

2. DÉLKA ZÁRUČNÍ DOBY

2.1 Sprzedający zobowiązuje się udzielić Kupującemu gwarancji jakości zakupionych towarów na następujący okres („okres gwarancji”): (a) w przypadku środków spożywczych – do upływu terminu przydatności do spożycia lub do momentu, w którym towar ma zostać skonsumowany, pod warunkiem, że Kupujący przestrzegał warunków przechowywania i że środek spożywczy nie został otwarty, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to konieczne do wykrycia wady.Wyjątkiem są te środki spożywcze, dla których wskazanie minimalnego okresu przydatności do spożycia nie jest wymagane przez prawo, takie jak w naszym przypadku świeże owoce i warzywa, soki owocowe – w przypadku tych produktów Kupujący jest uprawniony do wykonywania swoich praw na podstawie wad nie później niż następnego dnia po zakupie, chyba że Sprzedawca wyraźnie postanowi inaczej.Postanowienie to stosuje się odpowiednio do towarów łatwo psujących się, które są oznaczone najkrótszym okresem przydatności do spożycia, lub towarów łatwo psujących się, które są oznaczone okresem, przez który towary mogą być używane; (b) w przypadku innych produktów (towarów nieżywnościowych) przez okres 24 miesięcy, który rozpoczyna się od momentu przyjęcia towarów przez Kupującego zgodnie z Umową kupna.Jeżeli Sprzedający, producent lub dostawca Sprzedającego określi dłuższy okres w odniesieniu do danego produktu lub jego części, Sprzedający zobowiązuje się udzielić Kupującemu gwarancji jakości na taki okres, pod warunkiem, że Kupujący spełni warunki określone przez dostawcę produktu lub jego producenta, które są niezbędne do zastosowania przedłużonej gwarancji i które są znane Kupującemu.Postanowienie to nie ma zastosowania w przypadku używanych towarów konsumpcyjnych, w przypadku których okres gwarancji ustala się na połowę ustawowego okresu wykonywania uprawnień z tytułu wadliwego wykonania, chyba że Kupujący ustali dłuższy okres gwarancji.

2.2 Jeżeli umowa kupna, karta gwarancyjna, reklama lub opakowanie towaru określają różne długości okresu gwarancyjnego, zastosowanie ma najdłuższy z nich.

2.3 Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania towaru przez Kupującego, w przypadku gdy przedmiotem zakupu jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania ostatniej dostawy towarów.

2.4 Na czas trwania okresu gwarancyjnego Sprzedający zobowiązuje się, że towary lub ich części będą nadawały się do użytku zgodnie z uzgodnionym lub zwykłym przeznaczeniem przez określony czas oraz że zachowają uzgodnione lub zwykłe właściwości.

3. UPRAWNIENIE DO DOCHODZENIA ROSZCZEŃ Z TYTUŁU GWARANCJI

3.1 Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa wynikającego z gwarancji jakości wyłącznie w odniesieniu do towarów, które są wadliwe i zostały zakupione w jednym z punktów sprzedaży sieci FRUITISIMO w Rzeczypospolitej Polskiej.Za wadę towaru nie uważa się takiej zmiany towaru, która nastąpiła w okresie gwarancji w wyniku zużycia lub niewłaściwego użytkowania, przechowywania lub niewłaściwej ingerencji lub z przyczyn określonych w art. 4 niniejszego Regulaminu Reklamacji.

3.2 Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia, kiedy i gdzie nabył towar od Sprzedającego, na przykład poprzez przedstawienie dowodu zapłaty za towar, paragonu lub karty gwarancyjnej lub w inny możliwy do udowodnienia sposób.

3.3 Kupujący powinien złożyć reklamację najlepiej w punkcie sprzedaży FRUITISIMO, w którym nabył towar, a jeśli nie jest to możliwe, na przykład dlatego, że taki punkt sprzedaży został już zamknięty lub jest tymczasowo zamknięty, lub jest to transportowo niekorzystne dla Kupującego, wówczas reklamacja może zostać złożona w innym punkcie sprzedaży FRUITISIMO, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe w odniesieniu do asortymentu sprzedawanych towarów lub świadczonych usług.Kupujący jest również uprawniony do złożenia reklamacji w siedzibie Sprzedającego.

3.4 Na towar przekazany do reklamacji do sklepu sieci sprzedaży FRUITISIMO, sklep wyda Kupującemu paragon fiskalny, który na czas reklamacji pozostaje własnością Kupującego i powinien być przechowywany oddzielnie od innych towarów.

3.5 Osoba rozpatrująca reklamację potwierdzi Kupującemu na piśmie, kiedy Kupujący skorzystał z uprawnienia, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji Kupujący żąda; a także potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.

4. PODSTAWY ODSTĄPIENIA OD ROSZCZENIA GWARANCYJNEGO

4.1 Uprawnienia Kupującego z tytułu odpowiedzialności za wady towarów, dla których obowiązuje okres gwarancji, wygasają, jeżeli

  • (a) jeżeli nie zostały wykonane w okresie gwarancyjnym;
  • (b) towar został uszkodzony mechanicznie (przez upadek, uderzenie) lub był użytkowany w warunkach nieodpowiadających parametrom określonym w dokumentacji producenta, w tym podczas przechowywania towaru;
  • (c) towary zostały całkowicie lub częściowo zużyte lub w jakikolwiek sposób zamortyzowane.

4.3 W przypadku towarów sprzedawanych po niższej cenie, gwarancja nie obejmuje wad, dla których uzgodniono niższą cenę, w przypadku towarów używanych, wad odpowiadających poziomowi użytkowania lub zużycia, które towary miały w momencie przejęcia przez Kupującego.

4.2 Gwarancja nie ma również zastosowania do zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem towarów, do towarów zmodyfikowanych w jakikolwiek sposób przez Kupującego lub osobę trzecią.Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń towarów spowodowanych klęskami żywiołowymi lub warunkami pogodowymi.

5. SPOSÓB ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

5.1 Jeżeli towar nie posiada cech określonych w art. 1.1 niniejszego Regulaminu Reklamacji, Kupujący jest uprawniony, w szczególności jeżeli wada może być usunięta bez zbędnej zwłoki, do bezpłatnego usunięcia wady; jeżeli nie jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady, Kupujący może również żądać dostarczenia nowego przedmiotu bez wad, ale jeżeli wada dotyczy tylko części przedmiotu, Kupujący może żądać jedynie wymiany części; jeżeli nie jest to możliwe, Kupujący może odstąpić od Umowy Kupna.

5.2 Kupujący jest również uprawniony do dostawy nowej rzeczy lub wymiany części składowej w przypadku wady usuwalnej, jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.W takim przypadku Kupujący ma również prawo do odst ąpienia od Umowy kupna, a Kupujący otrzyma pierwotną cenę zakupu w gotówce w miejscu reklamacji w takich okolicznościach.

5.3 Jeżeli Kupujący nie odstąpi od Umowy kupna lub nie skorzysta z prawa do otrzymania nowego przedmiotu bez wad, do wymiany części przedmiotu lub do naprawy przedmiotu, Kupujący może żądać uzasadnionego rabatu.Kupujący jest również uprawniony do odpowiedniego rabatu, jeżeli Sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić części rzeczy lub naprawić rzeczy, a także jeżeli Sprzedający nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeżeli usunięcie wady sprawiłoby Kupującemu znaczne trudności.W przypadku rozstrzygnięcia reklamacji poprzez udzielenie rabatu, różnica pieniężna pomiędzy kwotą pierwotną a kwotą po rabacie w wysokości wartości rabatu zostanie wypłacona Kupującemu w miejscu złożenia reklamacji gotówką, chyba że uzgodniono inaczej ze Sprzedającym.

5.4 Niezwłoczna wymiana Towaru lub jego części uzależniona jest od jego stanu fizycznego w magazynie lub sklepie Sprzedającego.W przypadku żądania przez Kupującego wymiany wadliwego Towaru na Towar wolny od wad lub zwrotu ceny zakupu, Kupujący musi przedstawić wadliwy Towar kompletny wraz ze wszystkimi akcesoriami, które znajdowały się w oryginalnym opakowaniu Towaru.

6. PROCES REKLAMACJI

6.1 Niezbędne jest złożenie reklamacji bez zbędnej zwłoki, niezwłocznie po wystąpieniu wady Towaru oraz w okresie gwarancyjnym określonym w punkcie 2.1 niniejszej Procedury Reklamacji powyżej. Jeżeli roszczenie zostanie zaspokojone w drodze naprawy, czas od wykonania prawa do odpowiedzialności za wady do momentu, w którym Kupujący jest zobowiązany do przejęcia towarów po zakończeniu naprawy, nie będzie wliczany do okresu gwarancji, ani nowy okres gwarancji nie rozpocznie się od przyjęcia naprawionych towarów.

6.2 Sprzedający jest zobowiązany do podjęcia decyzji w sprawie reklamacji niezwłocznie, bez zbędnej zwłoki, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Termin ten nie obejmuje rozsądnego okresu czasu, w zależności od rodzaju towaru, wymaganego do profesjonalnej oceny wady.

6.3 Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedający uzgodni dłuższy termin. W tym terminie Sprzedający powiadomi również Kupującego o sposobie załatwienia reklamacji. Niedotrzymanie terminu uznaje się za istotne naruszenie Umowy Sprzedaży.

7. PRZECHOWYWANIE TOWARÓW PO ROZSTRZYGNIĘCIU REKLAMACJI

7.1 Po rozstrzygnięciu reklamacji Kupujący zostanie niezwłocznie wezwany do odbioru towaru w terminie 30 dni od rozstrzygnięcia reklamacji.Jeśli Kupujący nie odbierze towaru, do Kupującego zostanie wysłane powiadomienie (e-mail, SMS, list polecony) z dodatkowym terminem odbioru wynoszącym ponownie 30 dni.

7.2 Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w wyznaczonym terminie, Sprzedający przechowa towar na koszt i odpowiedzialność Kupującego i będzie go przechowywał przez okres jednego roku, podczas którego Kupujący nadal będzie miał możliwość odebrania towaru. Jednakże, począwszy od daty wysłania zawiadomienia z dodatkowymi 30 dniami na odbiór, Sprzedający ma prawo obciążyć Klienta kosztami przechowywania w wysokości 50 CZK/dzień. Po upływie roku przechowywania Sprzedający ma prawo do utylizacji towaru i obciążenia Kupującego dodatkowymi kosztami związanymi z utylizacją towaru.

8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

8.1 O ile nie określono inaczej, procedura reklamacyjna podlega odpowiednim przepisom ustawy nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.

8.2. Kupujący ma prawo do pozasądowego rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z Umowy kupna-sprzedaży ze Sprzedającym zgodnie z § 20d i nast. ustawy nr 634/1992 Dz. U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, za pośrednictwem Czeskiej Inspekcji Handlowej(www.coi.cz).

8.3. Niniejsza Procedura reklamacyjna wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2016 roku.

8.4. Postanowienia niniejszej Procedury Reklamacji mają pierwszeństwo przed postanowieniami Procedury Reklamacji określonymi w Warunkach Sprzedawcy.

Uczę ludzi

jak żyć zdrowo!

fruitisimo_logo_oranz_transparent_pozadi_RGB